torsdag 24 februari 2011

Blev stoppad av polisen!

Jag åkte hemåt i godan ro, och så såg jag att bilen tätt bakom mej blinkade. Blinkade på båda sidorna samtidigt. Blinkade i blått och rött... det var polisen som körde efter mej och ville att jag skulle stanna.
Dom måste ha haft en slow crime night eller nåt, för dom hade varit ute och kört och sett min bil och kollat registreringsnumret, och då sett att ägaren var en person utan körkort. Jag fick blåsa och förklara bilens ägarförhållanden... såhär är det: När jag var ute och körde i snöstorm förra året en gång så råkade jag backa (när jag försökte maka på mej vid ett möte på en jättetrång väg) på en sten som doldes i snön. Det blev en stor skada på bakre kofångaren som var tvungen att bytas. Jag har också blivit påkörd av vad jag misstänker var en rattfyllerist så ena sidospegeln flög av. Eftersom jag således utnyttjat försäkringen blev den dyrare. Nu kunde vi få en billigare försäkring genom att helt enkelt skriva över bilen på Alexander, som aldrig krockat eller blivit påkörd när han kört bil (av den enkla anledningen att han inte kör bil till att börja med). Så då gjorde vi det. Alltså har bilen en ägare utan körkort.
Men det är klart, det ser väl lite misstänkt ut i registret...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Otrevlig känsla att bli stoppad av polisen även om man inte har gjort något fel, tur att det gick bra iallafall!

Elin sa...

...och klassas väl som en form av försäkringsfusk...

Jeppsson sa...

Tja, med tanke på att det var försäkringsbolaget som föreslog arrangemanget så känns det ganska tryggt ändå.

Elin sa...

Det var ju bra. Konstigt försäkringsbolag. Eller lite för snäll anställd.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är alltid otrevligt att bli stoppad - speciellt här i halland där samtliga poliser skolkat från eventuella charmkurser :S

Skönt att det gick bra i alla fall!