onsdag 16 februari 2011

Drömmen om klippmaskinen

Jag drömde att det fanns en maskin som klippte hår. Hade man inte tid att gå till en frisör kunde man använda en sån här maskin istället. Det blev inte fullt lika snyggt, men gick fortare och var billigare. Maskinen såg ut som ett arkadspel ungefär. Det var en stor display där man kunde peka på en av tio standardfrisyrer. Sen stoppade man in 150 kr genom en sedelspringa på sidan, eller drog ett kort genom en läsare. När man betalat satte maskinen igång. Det kom ut som robotarmar med saxar på sidorna, och så började den klippa på ens huvud. Efter femton minuter så hade man vald standardfrisyr. Inte jättesnyggt klippt, men typ på samma nivå som att nån duktig kompis har klippt en.
Jag skulle toppa håret i en sån maskin, men när robotarmarna kom ut så blev jag nervös, och tänkte "tänk om den klipper mej i örat?".

3 kommentarer:

plastbaronen sa...

Intressant maskin!
Skulle du använda en sån om de fanns på riktigt?
Jag vet inte om jag skulle det. Kanske nån enstaka gång, förutsatt att den inte klippte en i öronen :)

Frogprincess sa...

Nix, mig skulle man aldrig få in i en sån maskin ;-)
Svar: vi flänger halva Sverige runt pga att vår bil har fått nobben på den årliga hälsoundersökningen och kommer aldrig att klara en ombesiktning. Avgasvärdena är katastrofala och det går inte att göra mer - tyvärr.
Så vi letar bil... och när du läser det här så är sambon p väg mot ytterligare ett objekt i Göteborg. han bör komma hem med den om man säger så...

Mia sa...

Förstår att du blev nervös, skulle nog inte vågat med en sån maskin, möjligen med han Edward Scissorhands då ;-)

Är inne i ett kärleksstim nu jag o maken, vårkänslor i förväg kan man säga ;-D