tisdag 15 februari 2011

Vår helg

Vi åkte för att hälsa på släkten i Närke, ffa Alexanders mormor som har cancer. Vi tog med Pietro och Logan, medan Elin barnvaktade Bäs och Bus (=Mary och Bisse). Tyvärr fick hundar inte komma in på sjukhuset. men Alexander hade iaf med sej ett fotoalbum med bilder på Logan (=mormors favorit) som bebis.
Vi åkte hem på söndagen. Tyvärr tog hemfärden en timme längre än beräknat. E20 hade rätt bra väglag, det hade vi sett på färden från Stockholm till Hallsberg. Men när vi åkte tillbaks så åkte vi från Sköllersta via Örebro, och vägen mellan Sköllersta och Örebro var totalt igen-isad, man fick åka löjligt långsamt. Sen gick det väl framåt i hyfsad takt tills vi kom till Salem ungefär. Där fick vi stå stilla i bilkö jag vet inte hur länge pga olycka.
Till slut kom vi hem iaf, och jag skjutsade syster Elin till pendeltågsstationen. På vägen dit fick jag varningslampa i bilen att det var fel på motorn. Jag parkerade bilen vid en bensinmack och tog taxi hem. Igår fixade jag med en bärgnings/verkstads-firma att hämta bilen.
Jaja. Det var ju bra att det inte hände mitt i ingenstans i Västmanlands skogar iaf.

1 kommentar:

Stefan sa...

Den där lampan har vi också haft problem med, slutade med att de fick byta ut bränslespridarna, tydligen något fel med etanolen som gör att någon komponent slammas igen :( Vad säger de på verkstaden?