lördag 21 augusti 2010

Fick en blog-award från Nice M


Tack tack Nice M! :-)
I villkoren för denna Award ingår att man ska skriva sju intressanta grejer om sej själv. Intressanta? Vete sjutton, men man kan ju försöka.

1. Jag har ofta s k "klara drömmar". När jag var yngre trodde jag att alla människor hade det. Sen upptäckte jag att dom flesta inte ens förstår vad man syftar på när man försöker beskriva hur det är att ha en sån dröm. Man sover alltså riktigt djupt, man har absolut ingen känsla av sin egen kropp i sängen, och hör absolut ingenting av det som händer i rummet där man sover, allt sånt här helt avstängt. Istället har man väldigt realistiska upplevelser av det man drömmer om. MEN man förstår ändå, på ett rent intellektuellt plan, att det bara är en dröm.
Jag läste i en populärvetenskaplig artikel att detta inträffar när frontalloberna (som annars är rätt passiva när man drömmer) plötsligt får nästan vaken aktivitet mitt i sömnen.

2. Jag växte upp med katter. När jag var barn trodde jag aldrig att jag skulle skaffa hund, jag tyckte det verkade vara så mycket jobb med hundar, katter verkade mycket bättre.

3. Jag växte upp i en liten ort på Närkeslätten, men flyttade till Stockholm när jag var nitton. Jag kände inte en käft i Stockholm då - det var en ren Fucking Åmål-grej, jag stod inte ut på vischan och ville till den magiska storstaden. Och jag har faktiskt aldrig ångrat mej.

4. Jag har älskat superhjälte-serier sen jag var liten. Men att vara tjej och gilla Hulken och Stålmannen var pinsamt och konstigt, så det är inte förrän nu i vuxen ålder som jag låter det intresset blomma helt ohämmat.

5. Jag avskyr det mesta som annars räknas som typisk "tjej-kultur"; typ Bridget Jones dagbok, romcoms i allmänhet, Sex and the City. Jag har snarare samma smak och intressen som en typisk manlig nörd.

6. Jag och Alexander bestämde att vi skulle gifta oss när vi varit ihop några månader bara. Då slog vi ihop våra skivsamlingar och sålde av alla dubletter. Alla våra vänner bara "nä men tänk om det tar SLUUUT? Det kommer att bli OMÖJLIGT att återställa era respektive samlingar....". På den tiden kunde man nämligen inte bara ladda ner allting från internet - det var ofta svårt att få tag på skivor. *gammel-mormor berättar*

7. När jag var liten sa jag att jag skulle bli antingen konstnär eller författare. Sen blev jag filosof.

Nu skickar jag vidare awarden till
Mästerkatten Wiki
klonen Diana
Ida och Spralleman
Mannen som kan prata om hundar
Mossa
Fred the vov
Polarcollie

2 kommentarer:

Johanna sa...

Varför straffar du mig med detta? Jag får prestationsångest..

diana sa...

Jag tackar ödmjukast, men kommer inte att skicka vidare. Kan säga som så att Fantomen äger :) Jag är också stolt innehavare av Serietidningen Tarantella...nummer ett :)