måndag 2 augusti 2010

Deffa

Jag har varit så himla nöjd med dom fyra kilon jag lagt på mej under året som gått. Men nu har jag fått ett femte kilo, och det sitter minsann inte snyggt. Det sitter runt midjan. Alexander som varit smal som en pinne hela livet har också fått nån sorts extra mag-kilo. Därför ska vi med gemensamma krafter deffa ner våra magar. Eftersom vi är veganer kan vi inte köra den moderna metoden att bara äta smörstekt fläsk hela dagarna, så istället kör vi på det gamla hederliga "mindre fett och socker, mera fullkorn och protein" under veckan som kommer så ser vi vad som händer.
Förutom på onsdag. Då ska vi hem till syrran, och hon får gärna bjuda på både fett och socker. När man är bjuden måste man ju ta för sej liksom, man vill inte vara oartig. Men hemma blir det iaf fett- och socker-snålt en vecka, så ser vi vad som händer med våra respektive midjor.

3 kommentarer:

Frogprincess sa...

Ja dessa kilon, som ibland till och med är önskade, hamnar inte alltid som man vill...

diana sa...

Säger som min yngsta dotter: Shit,jag har fått sommardäck :)
Lycka till med deffandet.

Elin sa...

Synd att det inte blev så mycket fett och socker hos oss då, nu när ni så att säga fick lov att frossa. Fast lite kakor fick ni ju med er. :-)