fredag 27 augusti 2010

Sitter här med däst mage

Jag fattar inte vad mycket tofu jag åt igår. Vi var på Kokyo med jobbet och käkade. Först åt jag förrätt, tallrik med blandad tofu (dom gör sin egen tofu på Kokyo, massa olika sorter). Sen ville inte kollegan Maria ha sin, hon upptäckte att hon inte gillade tofu så himla mycket, eller iaf inte alla sorter("är det fänkål i eller? Den här smakar ju lakrits!")Som den sanna hushållsgris jag är så åt jag upp hennes också. Sen åt jag min huvudrätt, som var en stor wok med "vegetariska köttbullar" gjorda på tofu. Och sen åt jag efterrätt, kidneyböns-paj med glass. Ja alltså det låter inte som efterrätt, paj på kidneybönor, och det låter helt sjukt att ha glass till. Men jag har sett paj på kidneybönor med antingen glass eller nån söt sås till på många öst-asiatiska restauranger, så det verkar vara en normal öst-asiatisk dessert. När jag testade det första gången tyckte jag till min enorma förvåning att det inte bara var konstigt utan gott, så nu äter jag jämt det till efterrätt, med te till.
När jag vaknade den här morgonen var jag fortfarande mätt. Hittills har jag druckit en kopp kaffe till frukost. Jag tror bara det händer när man ätit just massor av tofu... att man fortfarande är mätt när man vaknar. Weird känsla.

2 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har varit i den sitsen en gång. För en vecka sen käkade vi hamburgare tills vi nästan spydde, och man höll sig mätt väldigt länge :P

Trevlig helg!

Anonym sa...

Jag blir också sjukt mätt av tofu. Andra sojaproteinsprodukter också, men just tofun verkligen fyller upp magen! Måste till Kokyo snart igen.. Deras mat är så sjukt god.