måndag 16 augusti 2010

Mina hundar springer ikapp med Usain Bolt

Ida Eklöf klagar på att hon är så långsam jämfört med sin hund, och jag påpekar att människan som art ju ÄR pinsamt långsam jämfört med dom flesta andra däggdjuren... Så här kommer en liten repris på hur Usain Bolt springer ikapp med mina hundar. Teckningen inspirerades av ett uttalande Bolt gjorde, där han sa att han var rädd för geparder eftersom dom kan springa fortare än han. Grejen är att massvis av djur kan springa fortare än Bolt - att vara "snabb för att vara människa" innebär liksom inte att man är så himla snabb i ett större perspektiv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*s* Helt rätt! Men min kondis behöver ändå jobbas på så jag inte blir helt slut över en kort spurt :)

Jessie sa...

Märkligt att inte människan som ras blivit utrotad egentligen. Vi är kassa på många saker jämfört med djuren.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Exakt! Vovvarna är betydligt snabbare! Tänk om man själv varit lika snabb och uthållig!

:)

Ninja sa...

Hi, hi.....verkligen tur att vi inte behöver springa ifrån de flesta djurarter.