lördag 26 juni 2010

Dvärghundspossen klurar vidare

Midsommar-helgen blev inte så mycket helg för min del, var av olika anledningar tvungen att jobba ganska mycket. Efter fyra timmars super-intensivt jobbande idag (kom in i värsta flowen, satt och knappade-knappade-knappade på datorn och hade knappt tid att gå på toa...) så tog jag jycksen för en promenad. Ganska långt hemifrån så stannade jag och gjorde några lydnadsövningar.
Jag har ju tidigare skrivit att skällnallen is the shit när det gäller belöningar åt Logan. Men nu har jag insett att det går att få honom att göra lite moment för helt vanliga godbitar också, förutsatt att man börjar klicka så fort han gör nånting (vad som helst, typ luktar på en ormbunke...) tills man fått igång honom. Sen kan man köra lite fotgående eller så.
Haha, man blir aldrig färdiglärd. Ffa inte när det gäller Logan.

På hemvägen såg jag också jättestora skördade vallar. Bra spårmarker för morgondagen. :-)

1 kommentar:

diana sa...

Vad doktorerar du i?