lördag 12 juni 2010

Hustru-misshandlad?

Jag tänkte åka in till stan idag, men maken tyckte att jag skulle stanna hemma och gömma sej så ingen tror att han slår mej. Kollade mej i spegeln, och hej hopp, jag var ju alldeles flammig och j-ig i ansiktet.

Alla som har problem-hy brukar ha mer exem på vintern och bli bättre på sommaren. Jag är tvärtom-kvinnan, som får problem på sommaren istället. Nu kliar det nåt fruktansvärt i hela ansiktet. Jag har smörjt in ordentligt med feta krämer och receptfritt kortison som jag vet hjälper, men det tar väl iaf nåt dygn innan det kan börja läka... fram tills dess så går jag här halvt vansinnig för att det KLIIIIIIAR så!

7 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Jag kan förstå din make på ett sätt faktiskt, hoppas att det läker snabbt så folk inte tror något illa om honom!

Sv: Hoppas valpen blir till snart då :)

Moa sa...

Aja, lider med dig! Men till hösten får väl jag vara avis på dig! ;)

Frogprincess sa...

Å vad jobbigt det låter.
Hoppas att det hjälper snart.

Mia sa...

Fy farao va jobbigt, inte bara att inte kunna gå ut, men just kliet som inte försvinner med en gång.

En lenande kram hoppas jag landar på rätt ställe idag KRAAAAM

diana sa...

Jag har ett eksem på vänster hand, som jag haft i fyra år. Har krämer att smörja med och det blir lite bättre ett tag. Har du varit på Hud?

diana sa...

Min äldsta dotter har det så. Hon är nitton nu och jag har tappat räkningen på hur många läkarbesök och staffinfektioner hon har haft. Fruktansvärt jobbigt, i kombination med astma och allergier. Mitt lilla barnbarn har tyvärr redan nu atopiska eksem och astma.
Tips: Om du har en sjukförsäkring, så kan du få ut ersättning därifrån. Har för mig att sådan problem räknas som 5 % handikappande.

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Från jag var typ 10-11 och kom i puberteten fram tills för bara några år sen så hade jag relativt stora problem med hyn. Precis som du så har jag alltid haft mer problem på sommaren.

Hoppas ditt försvinner!