torsdag 10 juni 2010

Pietro överskattar sej själv


Idag var det också explosioner. Amfibie-regimentet har tydligen nåt stort hallaballo borta vid Berga. (Jag tänker bara på en armé av grodor och salamandrar när jag hör det namnet.) Jag, maken, Logan och Pietro var ute i trädgården och påtade. Bisse gömde sej under täcket i sängen, men vågade sej så småningom ut i soffan i vardagsrummet, och till sist kom han faktiskt ut i trädgården. Men jag tänkte att ska det bli nån träning så får vi åka iväg en bit. Så jag satte alla gossarna i bilen och körde bort till Stav för att spåra.
Bissen spårade super-koncentrerat idag, inga sork-distraktioner här inte... (Men sorkarna i Stav kanske är tråkigare än dom i Gansta.) Dock sprang han över alla pinnar. Jaja, han är som han är, fram och tillbaka med allting. Vi lekte med pinnarna efteråt och då tyckte han dom var jättekul.
På bilden är det Pietro som spårar hårt spår. Jag hade gjort ett spår på kanske 150 m till honom över hårdpackad jord. Pietro har blivit så duktig på sistone så han blev helt övermodig - han började att ta spåret springandes! Och faktum är att han höll sej... typ i spårkärnan till en början, men efter 20 m eller så tappade han bort sej. Så småningom fattade han iaf att han var tvungen att gå lugnt, för annars funkar det inte.
Sen körde jag lite lydnadsmoment med alla. Logan som har varit så ointresserad av lydnad på sistone var riktigt peppad. Kanske för att jag har grävt fram "skäll-nallen" igen... en nalle som får sitta en bit bort, och som han får kuta till och skälla på när han varit duktig. Skäll-nallen is the shit helt enkelt. Och Bissen var duktig som vanligt.
Så all in all var det en väldigt trevlig dag för vovvarna med rolig träning. När vi kom hem igen var grod-arméns övningar slut för dagen.

2 kommentarer:

Ninja sa...

Det händer att jag oxå är i Stav....

Mia sa...

Kul med träning och när de själva får klura lite hur det ska funka :-D sen att bara göra för nöjes skull är ju inte fel precis.

*haha* din ungdom, du är ju purung fortfarande du, boulen väntar på dig när du gammlar till dig som jag ;-)

Trevlig helg till dig, husbandet o vovsen