söndag 6 juni 2010

Impa med sitt civilstånd

En lustig grej från gårdagens klubb-kväll: Folk blir fortfarande impade när dom får höra att jag och Alexander är gifta, inte bara ihop eller sambos. Man kan tycka att det inte borde väcka nån uppmärksamhet att vi är gifta när vi nu faktiskt med god marginal passerat trettio båda två. Man kan tycka att folk iaf borde vänta med att förvånas tills dom får höra hur länge vi varit gifta. Men nä. Folk verkar tycka att det är vrålfascinerande och liksom lite häftigt.

Jättekonstigt, för medelåldern för första giftermålet i Stockholm är nånstans runt våran ålder. Alltså måste det ju vimla av folk som är lika gamla som oss och gifta. Ändå blir folk förvånade. Weird. Undras om folk nånsin kommer att sluta impas av detta? När vi blir tillräckligt gamla kanske bara "oj, är ni gifta?" byts ut mot "oj, är ni fortfarande gifta?".

3 kommentarer:

Jessie sa...

Tack!:)

Henrik Olsson sa...

Vi får väl se vad folk säger om oss nästa år när vi gifter oss: Min sambo är då 24 år, och jag är 34 år. :P

charlotte sa...

Haha ja vem vet
det är tack vare dig som jag kom på att jag skulle lösenordsskydda inläggen så inte barnen ser de. tack