lördag 6 november 2010

Då var valpen biltränad då

Jag och Mary gick en mini-promenad samtidigt som Alexander tog ut dom vuxna hundarna för en långpromenad. När jag och Mary kom tillbaks upptäckte jag att jag glömt husnyckeln inomhus, jag hade bara bilnyckeln i fickan. Först virade jag in oss i ett gammalt täcke från bilen, och så satte vi oss för att vänta utomhus. Mary somnade så fint i min famn. Men sen började afghanhundarna från kenneln femtio meter bort att föra massa oväsen, och då kunde inte Mary sova längre.
Vad göra? Sätta sej i bilen och cruisa runt i långsam takt, som en annan raggare.
Först ylade Mary som besatt. Sen slog hon sej till ro, med ett och annat pip bara. Sen somnade hon. Jag körde runt med den sovande Mary och saknade min egen tupplur som jag hade tänkt ta när vi kom hem igen från vår mini-promenad (blev ju som sagt inte så mycket sova inatt). Så småningom stötte vi på gossarna och Alexander, som förståeligt nog undrade vad vi gjorde ute på vägarna.

Det blev ingen tupplur för min del, men då var väl valpen iaf biltränad.

4 kommentarer:

Elin sa...

Kul att höra att det går bra med Mary. Fin ny logga du har gjort förresten.

Mia sa...

ÅHHHHH GRAAAATTTIS till liten vovve, såå kul med ny familjemedlem, är säker på att hon kommer att finna sig väl till rätta i sin nya familj, för ni ger henne och de fyrbenta allt ni bara kan!! Så roligt att få följa ännu en i er familj, nu en fyrbent sen kanske tvåbenta ;-)

kramelikram! (vi kanske ska komma över o tok-gulla med era fyrbenta nån dag hihi, vi bor ju inte tok-långt ifrån varandra ändå)

Ninja sa...

Grattis till nyförvärvet!

charlotte sa...

så söt hon är.har jag missat. grattis!! längesen ni tog hem henne?!! haha alla sätt är bra. även raggarknepet :)