torsdag 11 november 2010

Mary Houdini

Linda (Marys uppfödare) varnade oss för att Mary var en liten utbrytar-drottning. Inte bara det, hon är bra på att ta sej in på ställen också. För nån dag sen så kröp hon in under altanen, och fastnade sen i ett gammalt hönsnät under trappen och kom inte ut igen. Jag fick trassla in armarna mellan trappstegen och trassla ut valpen och fiska upp henne igen. Sen flyttade jag på nätet, för säkerhets skull.
Idag slank Mary in där igen, och fortsatte in under husgrunden. Jag tänkte att jaja, hon kryper väl ut igen. Men jag väntade, och inget hände. Till slut så fick jag gå runt huset och öppna olika luckor som leder in till grunden. Det visade sej att Mary sprungit iväg till andra änden av huset, och sen hade hon väl tappat riktningen bland alla rör och isolering. När jag öppnade en lucka ganska nära henne och ropade så kom hon iaf farandes ut.
Men sen skulle hon tillbaks in dit igen (himla spännande tydligen), men då bar jag in henne i huset.
Knäpphund.

3 kommentarer:

charlotte sa...

usch jag skulle tyckt att det var jätteotäc kt men ni verkar ha en bra husgrund..
typiskt män att a<ldrig vara förberredda :)flippisar på vintern. det låter som jag så några undantag finns det ju :)

Anonym sa...

Can you close this area with sheets of crossing wood (don't know if it's the english word) ?

Kalou

diana sa...

Vilket nyfiket busfrö ;)