torsdag 18 november 2010

Mary spårar!

Idag hade jag gjort ett spår som var typ trettio-fyrtio meter långt med en trubbig vinkel på mitten. Några små högar med torrfoder med sådär fem-sex meters mellanrum och en på slutet. Vi kom in mot spåret från sidan. Mary klurade i c:a 10 sekunder på åt vilket håll hon skulle gå, framåt eller bakåt, och tog sen framspår. Då hittade hon ju ganska direkt en liten hög med foderpluppar och blev därmed belönad för att gå framåt. Sen knatade hon på. Vinkeln var lite klurig tyckte hon, tog säkert en halv minut innan hon fått reda på den, men strax efter vinkeln hade jag gjort en till liten mathög. Oj vad duktig hon är! :-D

Nu ska jag öva jättemycket på att lämna grejer till mej, inomhus och sen utomhus, tills det sitter som berget... sen börjar jag lägga apport-grejer i spåret också. :-D

Bisse och Pietro fick gå ett spår tillsammans som slutade med en påse mat som jag delade ut. Och Logan fick köra lite kurragömma med skall med matte. Även dvärghundarna ska ju ha sitt. :-)

Inga kommentarer: